Saül Gordillo: “Hem de ser a totes les plataformes possibles”

Iker Muniaín (esquerrra) i Saul Gordillo (dret) a l’acte d’Inauguració a l’E-week

La 15a edició de l’E-Week, enguany anomenada ‘Distributed intelligence smarter together’, va suposar el punt d’arrencada a la setmana digital de la UVic. L’acte, va ser presentat pel rector i vicerector de la Universitat de Vic, Josep-Eladi Baños i Jordi Collet, i la directora de l’E-week, Montse Casas.

Font: Pàgina d’inici mon.uvic.cat

Després de la inauguració, el cap de Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, i el gerent de Màrqueting de Telefònica, Javier Muniáin, van oferir als estudiants de la universitat una xerrada sobre la situació de les plataformes de contingut audiovisual.

Durant la xerrada Javier Muniaín va donar a conèixer xifres de Telefònica en quant a ingressos, llocs de treball en mitjans audiovisuals a Movistar, els clients que té el canal de pagament… va insistir en la importància de fer material de qualitat perquè “en un món tant digitalitzat i on els usuaris poden trobar el contingut que vulguin de forma gratuïta, és important que els mitjans audiovisuals públics i privats no perdin clients i que, aquests, creguin en el contingut de bona qualitat que intenta fer, per exemple, Movistar“.  Va posar l’exemple del programa La Resistencia. “Broncano el miren molt més per youtube que per Movistar. Això vol dir, que hem d’estar presents a totes les plataformes” conclou. Tanmateix, diu que s’ha de fer de forma “responsable” i “vigilar” el material que la gent es troba a les plataformes digitals, ja que “no tot és vàlid i ha d’haver-hi un control“.

Per la seva part, Saül Gordillo va reflexionar sobre la situació actual dels continguts audiovisuals i l’esforç que estan fent des de la CCMA per “sortir de la zona de confort i captar els nous usuaris i oients a les xarxes socials”.

Hem de ser a totes les plataformes possibles.

Gordillo va definir aquest canvi digital com a “inevitable” i va deixar clar que des dels mitjans públics catalans s’està fent un esforç per arribar a on la gent hi és més present. “Hem de sortir del tradicional i fer-ho de manera que ens puguin trobar Internet sense a  renunciar a ser públics”.

Saül Gordillo va explicar, que per donar aquest pas necessari cap a plataformes digitals, es necessita capital però que en la situació política actual del país, és complicat i va afegir de forma irònica que “després de les eleccions del 28 d’abril, potser no durem ni 25 dies“. Ara bé, el cap de la Corporativa va deixar clar que s’ha de lluitar per mantenir la CCMA perquè “adreçar-se en català és clau, per tant, TV3 ha de seguit“.

Per últim, la xerrada va finalitzar amb un torn de preguntes dels estudiants  cap als ponents de l’acte.