Saül Gordillo, Javier Muniain i les noves tecnologies

La conferència va comptar amb un gran nombre d’assistents i estava dins dels actes del 15é aniversari de la e-week de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

L’Aula Magna de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) va registrar una magnífica entrada per veure la presentació del cicle de conferències que any rere any organitza la UVic-UCC. La celebració d’aquest any ha comptat amb el suport del professorat de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic i del Consell de Direcció de la Universitat. El moment més esperat va ser quan en Javier Muniain i el Saül Gordillo van pujar a l’escenari per parlar de la distribució de continguts de les plataformes i moltes més coses relacionades amb el món de la comunicació.

El primer en parlar va ser en Javier Muniain (Gerent de Màrqueting i Planificació d’Empreses Catalunya a Telefónica). Muniain va explicar que l’estratègia que s’està seguint per pagar els productes audiovisuals de Movistar+ és amb el paquet de serveis conegut com a Fusión. També va confessar que està canviant la forma de veure la televisió de manera lineal per veure el que volem i quan volem. El tarragoní va deixar dades molt interessants com per exemple, que Telefónica dóna més de 7.000 llocs de treball. També va assegurar que el 35 per cent de les llars ja tenen televisió de pagament i que el 25 per cent de les llars ja miren Cero (el canal oficial de Movistar+) i només el supera Telecinco (Mediaset España) que el miren entre el 30-40 per cent de les llars i és el canal més vist de la plataforma.

En aquesta peça audiovisual que és del 40è Fòrum de la Comunicació que es va celebrar el desembre passat al Palau Robert de Barcelona hi ha l’explicació del funcionament de la distribució de continguts en les plataformes amb una conferència que va fer en Sergio Oslé (President de Movistar+ i responsable de Video España) i que va explicar la manera de treballar que tenen a Movistar+.

Després va ser el torn del director del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo. Gordillo va tenir clar que les emissores de la CCMA han de seguir sent presents en plataformes com Movistar + i han de saber a on està l’audiència per poder arribar al seu públic objectiu. També va donar una gran importància a les noves tecnologies i va ressaltar que emeten un programa per Youtube i per Instagram com és Adolescents.cat (ICatFM) perquè el públic objectiu del programa fa servir aquestes dues aplicacions. El titular que va deixar en Saül Gordillo va ser que el futur de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals depèn dels resultats de les eleccions generals del 28 d’abril i que hi ha hagut una caiguda d’ingressos per culpa de la gestió política.