La 15a edició de la E-Week va girar entorn la distribució de continguts a les plataformes digitals. La directora de la E-Week i professora de la UVic Montse Casas va portar dos invitats de luxe perquè expliquessin com el món de la comunicació s’adaptarà a l’era digital. Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, Catalunya Música, ICatfm i mitjans digitals de CCMA, i Javier Muniain, gerent de màrqueting i planificació d’empreses a Catalunya de Telefònica, van apuntar quines serien les noves rutes de la distribució de continguts multimèdia i com l’era digital afectaria la comunicació.
Un dels apartats tractava l’impacte positiu que tindrà la tecnologia per fomentar i fer créixer els continguts de comunicació i les plataformes digitals. Saül Gordillo va apuntar com els cotxes autònoms ajudaran al fet que es pugui consumir més contingut comunicatiu, ja que segons ell deia el cotxe és dels llocs on més s’escolta la ràdio i l’autonomia dels automòbils permetria que no només es pogués escoltar contingut sinó també veure.
En aquest vídeo de Tesla Motors podem veure com els cotxes amb conducció a autonòma ja són una realitat. En el vídeo apareix un Tesla Model S fent una conducció autònoma de prova en un entorn urbà real.
Javier Muniain també apuntava en aquesta direcció quan deia que les plataformes digitals estan ajudant a visualitzar més contingut que avanç podien passar desapercebuts. Muniain donava l’exemple del programa de Movistar, La Resistencia de l’humorista David Broncano, el qual és més visualitzat a YouTube que per antena. Els dos també van comentar l’augment de continguts com els podcasts els quals la tecnologia n’ha facilitat l’ús, triant on i quan els volem escoltar. Javier Munian, director de Catalunya Ràdio, ho coneix de primera mà i donava l’exemple de Crims, un programa sobre assassinats de la cadena Catalunya Ràdio, el qual els seus podcasts han tingut tant d’èxit que en faran una altra temporada.
Els podcasts de Crims es poden trobar a ITunes i a la pàgina de Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, a la secció de Catalunya Ràdio.
El programa de Gerard Piqué a La Resistencia ja acumula 4,9 milions de reproduccions i va arribar al número 1 de tendències a YouTube Espanya.
La distribució de continguts en les plataformes digitals i el canvi de paradigma que això pot suposar no ve sol, altres canvis i avenços de l’entorn com el 5G o l’autonomia que un cotxe podrà tenir en el futur ajuden a una millor integració d’una nova era digital que ja ha començat.
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.