Què és Google Analytics?

Google Analytics és una plataforma d’anàlisi de dades en línia de Google que, a partir de la instal·lació d’un codi a les pàgines del lloc web, recopila informació dels usuaris i els transforma en informes.

És una excel·lent eina per entendre millor el públic del teu lloc i mesurar els resultats de màrqueting digital, sent una de les eines primordials d’una estratègia.

Aquesta eina permet realitzar un seguiment de diverses informacions sobre el teu domini, com el volum de visites, el temps de l’usuari gasta en les pàgines, els canals d’origen, etc.

La Història de Google Analytics.

Google Analytics es va introduir el 2005. El fet que sigui un servei gratuït va causar enrenou especialment als EUA perquè moltes empreses ja oferien eines d’anàlisis web de pagament.

La història de Google Analytics comença amb la compra de l’empresa “Urchin” i es remunta a 1995, any de la seva fundació. Només dos anys més tard es va introduir el primer programari d’analítica web en el mercat nord-americà.

En aquest moment el programa es basava gairebé exclusivament en l’anàlisi de fitxers de registre, però ja es podia utilitzar a través d’Internet.

Això va ser seguit per moltes extensions de programari Urchin fins a 2004, que encara representen característiques centrals de Google Analytics, com el comerç electrònic o el seguiment de campanyes.

El 2006, Google va crear la infraestructura perquè Google Analytics estigués totalment disponible de forma gratuïta per a tots els administradors web. En els anys següents, Google va accelerar el desenvolupament del seu programari d’anàlisi web.

El 2007 es va completar un important desenvolupament amb un nou disseny i millors funcions de presentació d’informes.

L’última etapa de desenvolupament és “Universal Analytics”, llançat en 2013, permet fer el seguiment amb diferents dispositius.

Per què utilitzar la plataforma Google Analytics?

Analitzar l’audiència és fonamental per l’èxit de qualsevol projecte. La compressió del públic és el que ens permetrà millorar les pràctiques, augmentar la lleialtat i la retenció de clients de forma més efectiva.

Un cop instal·lat el servei de Google, podrem mesurar una gran diversitat de dades sobre els nostres usuaris d’Internet, i utilitzant aquestes dades, podrem fer un canvi significatiu a la nostra imatge de marca i estratègies de màrqueting.

Què podem fer amb Google Analytics?

1. Veure les dades més importants.

2. Esbrinar quines campanyes en línia generen més trànsit a la web.

3. Determinar on es troben els nostres millors visitants.

4. Esbrinar que cerquen els usuaris dins del nostre lloc.

5. Podem visualitzar el que fa més clic a la gent.

6. Podem descobrir el contingut principal dels usuaris.

7. Podem identificar les pàgines o els apartats que tinguin un rendiment inferior.

Relació amb el periodisme

La relació que té Google Analytics amb el nostre àmbit interès què és el de la Comunicació Audiovisual, és que et permet orientar-te millor i comunicar-te amb quin tipus de perfil tens. Pots orientar-te trobant quin és el teu target més potencial. En funció del perfil del teu usuari, pots ficar-hi diferent publicitat. És una eina molt potent per a la comunicació, et pots guiar analitzant les dades i sobretot la teva audiència.

Gràcies a aquest servei gratuït, pots optar per duplicar la creació i sindicació de continguts per atreure un major nombre d’usuaris.

Bibliografia

Llibres:

Pîrvu, Mihai Cristian Anghel, Alexandra (2019). Predicting next shopping stage using Google Analytics data for E-commerce applications. Computer Science.

Gonzalo Fuentes, Pablo Eliseo (2019). La predicción del beneficio por cliente a partir de métricas de Google Analytics. Universidad de Valladolid, España.

Articles:

Freddy Moreno (2018). Análisis bibliométrico de la revista científica Salutem Scientia Spiritus durante el período 2015-2017: El caso de Google Analytics. España. 

Plaza, Beatriz (2011).Google Analytics for measuring website performance. Bilbao, Spain.

Dialnet (2013). Funciones avanzadas en Google Analytics: localizar a nuestro público para reducir el coste de adquisición del cliente. Dialnet Plus.

Susanna Gaibraith (2014). Google Analytics. University of Alberta, 2014.

José Vicente (2015). Posibilidad de análisis de un comercio electrónico con Google Analytics. España.

Raúl Carrión (2011). Cómo crear un panel de Google Analytics para tu tienda online.

Webgrafia

Informació

Informació sobre la guia de Google Analytics https://aulacm.com/guia-de-google-analytics/

Què és Google Analytics i com funciona https://www.fullweb.es/blog/que-es-google-analytics-y-como-funciona

Com utilitzar Google Analytics https://kinsta.com/es/blog/como-usar-google-analytics/

Avantatges i desavantatges de Google Analytics https://eliannyrodriguez.wordpress.com/2017/01/28/ventajas-y-desventajas-de-google-analytics/

Les utilitats que té Google Analytics https://www.seoptimer.com/es/blog/utilidades-de-cada-seccion-de-google-analytics/

Multimèdia

Introducció a Google Analytics https://www.youtube.com/watch?v=lfxxj1nuLwk

Com instal·lar Google Analytics https://www.youtube.com/watch?v=HgIjTcRlqCA

Què és Google Analytics https://www.youtube.com/watch?v=rxLsh3s0TUo

Informes de Google Analytics https://oinkmygod.com/blog/informes-google-analytics-basicos/

Google Analytics. Informe sobre l’audiència https://www.youtube.com/watch?v=ac2FaCAq9sg