La compra per internet s’ha tornat clau en la societat actual generant una dependència en la seva decisió per davant de la compra presencial/tradicional a causa dels múltiples avantatges que hi té comprar per internet, una de les raons de la gent a preferir la compra digital a la compra presencial o tradicional.

História

La primera acció de comerç electrònic va ser-hi el 1970 amb ordinador per transmetre dades, l’aparició d’aplicacions i altres formes per a transferències de fons monetaris, la transferència de documents i les factures o ordres de compra. Totes aquestes innovacions van generar un moviment progressiu amb més competència entre empreses, més comoditat de compra del consumidor i més oportunitats cap a petites empreses que hi tenien una oportunitat per aconseguir una xarxa de clients més fidel.

En els anys vuitanta, ja amb la televisió instaurada en la societat, van crear-se més opcions de venda per catàleg anomenada venda directa. Aquesta venda directa consistia a mostrar les imatges dels productes com en anteriors anys malgrat que, a causa del pas del temps, aquestes fotografies hi tenien més qualitat. També el fet que el producte es pogués exhibir permetia al consumidor tenir més coneixement sobre les característiques del producte. La forma en què es comprava a la venda directa era a través del telèfon i es pagava amb targeta de crèdit.

L’any 1995 va ser molt important per al creixement del negoci per internet. De fet, els països que hi representen el G7/G8 van fer un pas de gegant quan van decidir pactar l’anomenat PIMES (Mercat Global) que consistia en una millora entre les empreses per tal d’agilitzar tota la producció de demandes de compres per via electrònica.

Finalment, ja amb internet, aquests últims deu anys es va créixer en un nivell que no s’esperava que fos tan ràpid. Moltes empreses ja dominen aquest mercat digital amb les increïbles facturacions i la seva immensa comunitat fidel arreu del món. La forma més còmoda de comprar, de comunicar-te i de disposar d’un producte que, potser, no està disponible a prop teu el pots aconseguir sense cap inconvenient.

Xarxes Socials i Periodisme

L’arribada d’internet ha activat un canvi profund en el món del periodisme i de la producció cultural. A primera vista, ens trobem enfront d’una aplicació estereotípica del materialisme marxista: un canvi en els mitjans de producció provoca un canvi en les relacions i en la consciència social.

El creixement que han tingut les xarxes ha anat agafat de la mà amb el progrés tecnològic i periodístic que ha rebut la societat. Les xarxes socials són plataformes per socialitzar des de la distància i et permeten estar al dia amb la informació que t’interessa.

Una eina que complementa les xarxes és la publicitat i per la qual moltes empreses (incloses el Periodisme) es financien. La publicitat ofereix una personalització del seu contingut en funció dels gustos de l’usuari i la seva funció és que la consumició no s’aturi. L’objectiu és ben senzill, mentre l’usuari està distret explorant les xarxes, quan apareixen productes i noticies del seu interès a la xarxa tendeix a prémer el contingut.

La comoditat i velocitat de tramesa de compra per l’usuari fa que aquest hi disposi del mínim temps possible per rumiar i penedir-se de la compra i de la noticia d’actualitat. Internet és una eina que incentiva el consum i que ha provocat que la situació actual sigui la que és ara mateix; La compra i informació digital com a primera opció en el mercat.

Requisits per poder realitzar la compra de manera Online

1. Aparell electrònic (Ordinador, Mòbil, Tablet…)
  2. Internet o dades mòbils
  3. Correu electrònic
  4. Accés a la plataforma que utilitza l’empresa a la que hi vols comprar
  5. Web o Aplicació
  6. Pacte amb l’empresa en relació a compartir les teves dades i en quant a la normativa de compra que hi té aquesta.
  7. Dades personals i targeta de credit.

Factors que influeixen a comprar per internet

1. Qualitat del producte
  2. Despeses d’enviament gratuïtes
  3. Facilitat per fer les devolucions
  4. La opinió d’altres usuaris
  5. Facil navegació de la pàgina web
  6. Facilitat i rapidesa en el procés de compra

Mètodes de pagament

1. PayPal
  2. Tarjeta Bancaria
  3. Contra Reemborsament
  4. Transferencia Bancaria
  5. A través del móvil
  6. Moneda virtual
  7. Bancs online
  8. Targetes guardades en grans plataformes (apple, google, amazon)

Bibliografia web

Història.

Ranking empreses en compres digitals.

Mètodes de pagament en compres per internet.

Factors que fan que el consumidor decideixi comprar per internet.