Pràctica 1 – Article de Periodisme Esportiu (B) – Crònica esportiva: Reial Betis 1 Reial Madrid 1. 09/12/2023

TÍTOL DE L’ARTICLE: Anàlisi del Reial Betis 1 vs Reial Madrid 1: Emoció al capdamunt de la classificació.

PRESENTACIÓ I DEFINICIÓ: Es tracta d’una crònica esportiva puntuable dins del marc de l’assignatura de Periodisme Esportiu del Semestre I de Tercer de Periodisme. És una crònica futbolística corresponent a un dels partits més vibrants del campionat de lliga. L’article es relata seguint l’estructura pròpia d’una crònica futbolística; titular, subtitular, autor/dia/hora, relats de successos i fitxa tècnica.
ANTECEDENTS O HISTÒRIA I DESENVOLUPAMENT DEL TEMA: Pel que fa a l’assignatura de Periodisme Esportiu vam plantejar de fer un article en forma de crònica d’un esdeveniment esportiu. Així doncs, vaig decidir cronitzar el partit corresponent a la Jornada 16 del campionat de lliga on s’enfrontaven Reial Betis i Reial Madrid a l’estadi Benito Villamarín. El conjunt local no havia perdut cap partit a casa i el Reial Madrid es trobava en una bona dinàmica situant-se primer a la clasificació del campionat.

RELACIÓ AMB EL PERIODISME: Aquest article té una relació directa amb el periodisme, en aquest cas de la branca esportiva/futbolística. Es tracta d’una crònica esportiva adaptada per un estudiant de Tercer de Periodisme de la Universitat de Vic, semblant a les cròniques publicades per mitjans espíritus periodístics com el Marca, l’AS o l’Sport. El periodisme esportiu és una branca del periodisme que es centra en la cobertura, l’anàlisi i la narració d’esdeveniments esportius, incloent partits de lliga com en aquesta ocasió. El periodista en qüestió, en aquest cas jo com a estudiant, busco oferir una narració detallada del desenvolupament del partit, incloent-hi els moments clau, els gols, les ocasions de perill, les decisions arbitrals rellevants i altres aspectes rellevants que puguin influir en el resultat o en la dinàmica del partit. A més d’això, vaig incloure dues imatges representatives del partit, citant correctament el lloc on les vaig extreure (font fotogràfica) i el moment i situación del partit; “RODRYGO GOES FRENTE A AITOR RUIBAL EN UN ATAQUE VISITANTE”. A més de la narració dels esdeveniments del partit, una crònica esportiva convé que inclogui una anàlisi tàctica, així com opinions sobre el rendiment dels jugadors, el paper dels entrenadors i altres aspectes que afectin el desenvolupament del joc. D’aquesta forma, el lector podrà tenir més context d’allò que s’esdevé en clau tàctica i estratègica. Per concluir aquest apartat, podem assegurar que la crònica esportiva del partit entre el Reial Betis i el Reial Madrid és un exemple evident d’una crònica esportiva que serveix per informar, il·lustrar i entretenir al lector i, en especial, al lector futboler.

PRESENTACIÓ

Títol: Anàlisi del Reial Betis 1 vs Reial Madrid 1: Emoció al capdamunt de la competició.

Introducció: La crònica esportiva explica els successos ocorreguts en un esdeveniment esportiu. En aquest cas, tractarem el partit entre el Reial Betis i el Reial Madrid, partit corresponent a la jornada 16 del campionat de lliga. S’ofereix una anàlisi dels esdeveniments succeïts, de l’impacte en el joc i en l’entorn ambiental.

Contextualització del Partit: El Reial Betis i el Reial Madrid són dos equips que acostumen a ocupar posicions altes a la classificació, sobretot el conjunt d’Ancelotti que lluita pel títol de lliga totes les temporades, mentre que l’equip de Manuel Pellegrini lluita per assolir posicions europees. Els conjunt sevillà arribava imbatut a casa, no havia perdut cap partit, mentre que els blancs, tot i ser segons a la clasificació, portaven una bona dinàmica fora de casa guanyant 7 dels darrers 8 partits a domicili. El Reial Betis pretenia acostar-se a l’Athletic de Bilbao a la classificació, amb una victòria se situaria en quart lloc. Mentre que el Reial Madrid, amb una victòria, superaria al Girona fins que el conjunt de Míchel jugués el seu partit a l’estadi Lluís Companys davant del Fútbol Club Barcelona.

Anàlisi del Contingut: La crònica descriu els esdeveniments clau del partit, incloent-hi gols, ocasions de perill i decisions arbitrals controvertides. També s’analitza la posició tàctica d’ambdós equips per donar més context al lector.

Estil Periodístic: Ús de metàfores, adjectius descriptius i vocabulari tècnic adaptat a l’àmbit futbolístic. Aquests elements contribueixen a crear una atmósfera professional I futbolística per al lector.

Impacte i Significat: La difusió d’aquestes cròniques té una funció purament periodística, però també repercuteix positivament en tenir informat al lector d’esports a partir d’una narració totalment imparcial d’allò que ha succeït al terreny de joc.

WEBGRAFIA: *és important comentar que no vaig haver d’utilizar moltes fonts externes per redactar la crònica, donat que va ser feta en directe, és a dir, al mateix temps que es jugava el partit. Vaig utilitzar més fonts audiovisuals com ara vídeo resums del partit que no pas cròniques externes no pròpies*.

TAGS: BellinghamBetis, GolRuibal, PinchazoMadrid, RodrygoPenalti, RodrygoPolémica