Estrella Damm amb els millors xefs gastronòmics

Els anuncis d’Estrella Damm sempre ens han donat una de calç i una de sorra. D’una banda, tenim moltes ganes de què arribi l’estiu, bon temps, platja, festes i vacances amb amics, però sent sincers pocs podien permetre’s passar la temporada d’estiu navegant en vaixells i banyant-nos en cales cristal·lines i desertes. El que tots podem fer, en canvi, és precisament el que Estrella Damm ha volgut transmetre: que no hi ha millor moment que l’estiu per compartir una bona cervesa. La marca catalana ha donat a conèixer el seu anunci per al 2021 i ha set un èxit total i sobretot s’ha fet molt viral, en aquest article hem recopilat els 11 anuncis que han publicat cada estiu del 2009 al 2021. Però sobretot ens centrarem en l’anunci d’aquest any que ha tingut un boom bastant fort.

La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es 58.jpg

Primer de tot farem un repàs de tots els anuncis d’estrella Damm

Formentera – Estrella Damm 2009

L’original de ‘Mediterràniament’, l’anunci rodat a Formentera que tots vam viure amb enveja fa una dècada i que ara recordem amb nostàlgia. Billie The Vision & The Dancers van batre l’anunci amb la mítica cançó ‘Summercat’.

San Juan – Estrella Damm 2010

Un any més tard Estrella Damm ens transportava a les festes de Sant Joan que tant ens hem perdut enguany. Aquesta vegada entrem a Menorca amb la cançó ‘Applejack’ de The Triangles.

El Bulli – Estrella Damm 2011

Ferran Adrià protagonitza el tercer anunci d’Estrella Damm al ritme de ‘I Wish That I Could See You Soon’ d’Hernan Done. En el curtmetratge dirigit per Isabel Coixet vam localitzar un aprenent de cuina que estava ingressat per fer pràctiques al conegut restaurant El Bulli.

Serra de Tramuntana – Estrella Damm 2012

Aquell mateix any la Serra de Tramuntana va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco i la marca cervesera se’n va fer ressò en el seu icònic anunci d’estiu. El 2012 vam veure els paisatges i l’estil de vida de Mallorca escoltant el ‘No pots dir no per sempre’ de Lacrosse.

Love of Lesbian – Estrella Damm 2013

El 2013 Estrella Damm va anomenar el seu nou anunci el mateix nom que la banda espanyola que el va muntar. I estava ben pensat. En aquella època Love of Lesbian va aparèixer en gairebé tots els cartells dels festivals d’estiu.

La música es cultura – Estrella Damm 2014

I de Love of Lesbian Estrella Damm va passar directament a les festes, els grans companys dels melomaniacals cada estiu. Entre altres músics, en l’anunci veiem el famós brandi britànic The Vaccines

Vale – Estrella Damm 2015

Probablement l’anunci (encara que hauríem d’anomenar-lo curtmetratge) amb més repercussió d’Estrella Damm. Els noms que la van presentar ja ho tenien tot per triomfar: està dirigit per Alejandro Amenábar i protagonitzat per Dakota Johnson i Quim Gutiérrez.

Las pequeñas cosas – Estrella Damm 2016

Davant l’èxit de l’any anterior, la marca va tornar a apostar pel format cinematogràfic amb noms que no tenien res a envejar a l’anunci del 2015. ‘Les petites coses’ va ser dirigida per Alberto Rodríguez i protagonitzada per Jean Reno i Laia Costa

La vida nuestra – Estrella Damm 2017

Seguim amb el format curtmetratge i, a més, amb una de les estrelles del moment. Peter Dinklaje, conegut pel seu paper a ‘Joc de trons’, va protagonitzar aquest anunci dirigit per Raúl Arévalo al costat d’Álvaro Cervantes, Ingrid García-Jonsson i Marcel Borrs.

Álex y Julia – Estrella Damm 2018

Aquesta vegada són Michelle Jenner i Oriol Pla els que protagonitzen una història estiuenca i molt musical dirigida per Dani de la Torre. L’anunci del 2018, que va anar acompanyat de la dolça veu de l’actriu protagonista, va ser tot un èxit.

Acto I. Alma y Acto II. Amantes – Estrella Damm 2019

L’any passat Estrella Damm va capgirar els seus anuncis i va passar de curtmetratges a dos vídeos que buscaven conscienciar sobre la protecció del medi ambient

Acto III. Compromiso. Estrella Damm 2020

Un estiu més, l’anunci d’Estrella Damm ha sacsejat la indústria publicitària. La marca cervesera ha aconseguit que el seu punt “Acte III: Compromís” es viralitzarà tot i estar retardat per la pandèmia del coronavirus. Aquest vídeo, amb un incipient missatge en defensa del medi ambient, mostra artísticament com la societat és capaç d’aturar el deteriorament del planeta.

A continuació explicarem l’últim anunci que ha set viral aquests últims mesos.

El passat mes de gener, la marca cervesera va reunir quatre desenes dels millors xefs de la gastronomia espanyola, entre ells, noms de l’altura de Ferran Adrià, Joan Roca, Dabiz Muñoz, Rodrigo de la Calle, Carme Ruscalleda, Adrián Quetglas o Fina Puigdevall i la seva filla Martina… Tots ells han transmès els seus valors sota el lema de “Mediterrani“, en un discurs amb aspectes emocionals que ara s’ha estrenat a la televisió, impactant immediatament en la decisió de compartir-lo de l’audiència a través de les xarxes socials, comentant amb els altres els sentiments que l’han despertat.

“La campanya pretén valorar el compromís del món de la gastronomia i Estrella Damm per seguir fent les coses com sempre s’han fet: treballar amb la màxima qualitat, utilitzar les millors matèries primeres, confiar en els productors locals, cuidar cada detall, estimar el comerç i innovar. Unes premisses que formen part de la nostra forma de vida, i que són les que ens han convertit en la millor gastronomia”, explica Jaume Alemany, director de Màrqueting, Comunicació i Exportació de Damm.

No hi ha bar ni restaurant a Espanya que no tingui almenys un parell de cerveses en la seva carta, els mateixos bars i restaurants que han sigut durament colpejats per la crisi sanitària i econòmica derivada de la pandèmia de coronavirus. Per això mateix Estavella Damm ha volgut rendir un homenatge al sector donant-li veu a alguns dels xefs més prestigiosos del país. El resultat és un anunci emotiu i que deixa empremta, a l’estil dels cèlebres ‘espots’ de la cervesera catalana que ja són tot un clàssic. En aquesta ocasió porta la firma del cineasta Alberto Rodríguez (‘7 Verges’, ‘L’illa mínima’, ‘L’home de les mil cares’), amb Oriol Villa com a director creatiu, el cervell darrere de l’icònic eslògan ‘Mediterráneamente’.

I aleshores prenen la paraula. “Col·laborarem amb els millors productors, treballarem de sol a sol, buscant l’excel·lència, cuidant obsessivament cada detall amb el màxim nivell de professionalitat i dedicació. Investigarem, innovarem, crearem”, prometen, un camí que asseguren que retornarà a Espanya al lloc que es mereix, al tron de la gastronomia mundial.

“Així podrem seguir rebent-te en la nostra casa, amb els teus amics, amb els teus companys de treball, amb la teva família. Per a compartir, per a gaudir, per a descobrir… Perquè fluixeges. Per a cuidar el benestar del teu cos i de la teva ànima. I no podríem fer-ho d’una altra forma. Perquè açò no és només el nostre mitjà de vida… És la nostra manera de viure”.

Xefs amants de la gastronomia

La gastronomia és un sector molt afectat per la crisi, i la seva recuperació serà lenta. A “Xefs”, ens comprometem a seguir treballant com sempre hem fet: apostant per la màxima qualitat, utilitzant les millors matèries primeres, treballant amb productes de proximitat, cuidant els petits detalls, estimant el comerç i innovant. I tot això, per seguir sent la millor gastronomia del món”, descriu la marca en el comunicat de presentació d’aquesta campanya estrella (Damm i Michelin).

“M’encanta que els vostres anuncis siguin tan humans”, “l’anunci toca fibra” o “com a cuiner, aquests anuncis en suport d’un dels majors plaers del món em fan més feliç”, són alguns dels comentaris que ha generat ràpidament. Mentre que alguns s’han perdut Dani Garcia i Ángel Leon. Sens dubte, l’anunci té tots els ingredients del màrqueting viral: arriba a l’usuari interessat, que “infecta” el contingut i podrà “infectar” altres usuaris sensibles compartint-lo.

Els xefs comencen a elBulli, autèntics símbols de la cuina contemporània. Allà, Ferran Adrià i Joan Roca inicien una ruta per les carreteres de la Costa Brava a la qual s’uniran fins a 42 professionals de la gastronomia espanyola. Pel camí, reflexionen sobre la situació actual i envien un missatge clar: continuaran amb el seu esforç, dedicació, il·lusió i innovació. “No és només la nostra forma de vida, és la nostra forma de vida.”

Els 43 xefs tenen relació amb Damm en els seus restaurants

Els protagonistes de l’anunci televisiu han valorat l’ocasió de reunir-se tots com un moment entranyable. Van aprofitar per xerrar i compartir les experiències viscudes durant els últims mesos. A més, tots ells han sigut escollits perquè són defensor d’Estrella Damm en els seus restaurants i col·laboren en les campanyes.

L’anunci és un homenatge a la gastronomia, gravat a finals de gener a la cala Montjoi ben coneguda per la ubicació del Bulli de Ferran Adrià. L’escena comença amb els germans Roca i Ferran Adrià caminant en aquest idíl·lic entorn. A poc a poc s’hi van sumant fins a 43 xefs reconeguts internacionalment i d’origen nacional. Tots ells reflexionen sobre la situació actual de la restauració i planegen una estratègia per tirar endavant mitjançant valors com la innovació i l’esforç.

Manifesten durant l’espot que tant ells com la resta de restaurants han pres les mesures necessàries per prevenir contagis i sempre complint amb la normativa imposada. Diuen “fins i tot hem tancat”. Expliquen que estan en un moment de transformació i res serà com abans. I sobretot, el missatge dels xefs culmina amb l’aposta pel producte de proximitat.

En definitiva, és tot un discurs ple d’ambició, optimisme, sensibilitat i molt respecte cap als petits productors locals i els de la marca.

Bibliografia/Webgrafia.

Galafate, C. (2021, 1 marzo). El anuncio viral de Estrella Damm 2021 con los mejores chefs de la gastronomía. ExpansiÃ3n. https://www.expansion.com/fueradeserie/gastro/2021/03/01/603cba73e5fdeac41e8b457a.html

Jolonch, C. (2021, 2 marzo). Así se rodó el anuncio de Damm en apoyo a la restauración. La Vanguardia. https://www.lavanguardia.com/comer/al-dia/20210228/6260291/damm-nuevo-anuncio-apoyo-restauracion.html

https://www.lecturas.com/actualidad/manifiesto-mejores-chefs-espana-para-salvar-hosteleria-ultimo-anuncio-estrella-damm_97910

LP.ES. (2021, 4 marzo). Quiénes son los 42 chefs que salen en el anuncio de Estrella Damm. Las Provincias. https://www.lasprovincias.es/culturas/tv/chefs-anuncio-estrella-damm-20210304110721-nt.html

https://www.estrelladamm.com/

Why, R. (2020, 2 marzo). Todos los spots de Estrella Damm #Mediterráneamente. Reason Why. https://www.reasonwhy.es/actualidad/campanas/todos-los-spots-de-estrella-damm-mediterraneamente

Gimeno, M. F. (2020, 11 mayo). Todos los anuncios y canciones de Estrella Damm. Magazine de Molismedia. https://molismedia.com/magazine/canciones-estrella-damm/

Palomares, A. (2021, 4 marzo). Todos los chefs que aparecen en un famoso anuncio de cerveza y sus restaurantes con estrella Michelin (que… Trendencias. https://www.trendencias.com/gourmet/todos-chefs-que-aparecen-anuncio-estrella-damm-sus-restaurantes-estrella-michelin-que-estamos-deseando-visitar

Galisteo, A. G. (2018, 11 junio). Una década de veranos de anuncios cerveceros. elperiodico. https://www.elperiodico.com/es/extra/20180610/estrella-damm-anuncios-6857653

Preguntas Frecuentes | Damm. (2017, 7 agosto). Preguntas frecuentes. https://www.damm.com/es/faqs

Estrella. (2016, 8 febrero). Damm. https://www.damm.com/es/cervezas/estrella-dammCita en el texto

Guerra, S. S. (2020, 13 julio). El coreógrafo de Sia y Magalí Sare: baile y voz en la canción del anuncio de Estrella Damm. El coreógrafo de Sia y Magalí Sare: baile y voz en la canción del anuncio de Estrella Damm. https://www.elconfidencial.com/cultura/2020-07-13/magali-sare-anuncio-estrella-damm_2679688/

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.