Ètica o popularitat?

https://www.youtube.com/watch?v=6daD2gUMlS

Com a éssers humans, els famosos no són immunes a cometre errors i fer el ridícul en públic. Des de caigudes a la catifa vermella fins a incidents vergonyosos a les xarxes socials, hi ha molts exemples de celebritats que han perdut el glamur i han estat objecte de burles. En aquest article explorarem alguns dels casos més destacats de famosos que han fet el ridícul.

Un dels casos més sonats va ser el de la cantant pop britànica Adele als premis Grammy de 2016. Durant la seva actuació, l’artista va tenir problemes tècnics amb el micròfon i la seva veu va sonar desafinada en diversos moments. Tot i que Adele va intentar mantenir les maneres, l’incident es va convertir en notícia a tot el món i va generar moltes crítiques a les xarxes socials.

Un altre famós que ha passat per un moment difícil en públic va ser l’actor i comediant nord-americà Steve Harvey a la cerimònia de Miss Univers del 2015. En un moment que passarà a la història, Harvey va anunciar incorrectament la guanyadora del concurs, cosa que va provocar la confusió i el desconcert dels presents i dels espectadors a tot el món. La situació va ser extremadament enutjosa per a Harvey, qui va haver de demanar disculpes públiques i afrontar les crítiques de la premsa i als fans.

També tenim el cas de l’actor i exgovernador de Califòrnia Arnold Schwarzenegger, que el 2003 va protagonitzar una de les caigudes més memorables a la televisió en viu. Durant un esdeveniment d’esquí a Àustria, Schwarzenegger va perdre l’equilibri i va lliscar per un turó nevat, xocant contra una càmera de televisió en el procés. Tot i que l’actor no va resultar ferit, el vídeo de l’incident es va fer viral a Internet i va ser objecte de nombroses paròdies.

En aquest cas l’article sobre l’ètica en les persones amb popularitat.

Paris Hilton arrestada per conduir en estat d’ebrietat: El 2006, la socialité nord-americana va ser detinguda per manejar en estat d’ebrietat i va ser sentenciada a 45 dies a la presó.

Kim Kardashian i el seu intent fallit de trencar internet: El 2014, l’empresària nord-americana en va publicar una foto despullada a la revista Paper, amb la intenció de “trencar internet”, però el que va aconseguir va ser generar mems i burles.

Lindsay Lohan roba un collaret: El 2011, l’actriu nord-americana va ser acusada de robar un collaret d’una joieria, cosa que va resultar en una sentència de llibertat condicional i servei comunitari.

Kanye West interromp Taylor Swift als VMAs: El 2009, el raper nord-americà va pujar a l’escenari durant el discurs d’acceptació de Taylor Swift als MTV Video Music Awards, per dir que Beyoncé mereixia guanyar el premi.

Madonna cau en el lliurament dels Brit Awards: El 2015, la cantant nord-americana va patir una caiguda a l’escenari durant la seva presentació als Brit Awards, pel fet que la seva capa es va encallar en una de les escales.

Mariah Carey oblida les lletres de les seves cançons: El 2016, la cantant nord-americana va oblidar les lletres de les seves cançons en viu durant una presentació a Times Square a Nova York, cosa que va provocar moltes crítiques i burles.

Britney Spears afaitant-se el cap: El 2007, la cantant nord-americana va ser captada pels paparazzi mentre s’afaitava el cap en un saló de bellesa, cosa que va ser vist com un signe de la seva crisi emocional.

Charlie Sheen en una entrevista incoherent: El 2011, l’actor nord-americà va ser entrevistat al programa Today Show, on semblava incoherent i confós, cosa que va generar preocupació entre els seus fans i familiars.

Jennifer Lawrence caient en l’entrega dels Oscars: El 2013, l’actriu nord-americana va ensopegar i va caure en pujar les escales per rebre el seu premi als Oscars, cosa que va ser un moment vergonyós per a ella, però també recordat amb humor per molts.

Aquests, són només alguns dels moments més patètics de famosos a la història. Tot i que aquests incidents poden ser vergonyosos per als famosos, també ens recorden que, encara que siguin celebritats, continuen sent éssers humans i estan subjectes a cometre errors. 

En els darrers anys, hem vist una tendència a les xarxes socials que ha portat a la viralització de vídeos de famosos fent el ridícul. Aquests vídeos sovint mostren celebritats en situacions enutjoses o fent coses que semblen ximples. Tot i que aquests vídeos poden ser divertits per a algunes persones, també plantegen preguntes sobre l’ètica de compartir i gaudir de la vergonya aliena.

La viralització de vídeos de famosos fent el ridícul no és un fenomen nou. Des de l’aparició de les xarxes socials, hi ha hagut una gran quantitat de vídeos virals que mostren celebritats en situacions vergonyoses. Per exemple, podem recordar el vídeo de Britney Spears rapant-se el cap el 2007, o el vídeo de Justin Bieber vomitant en ple escenari el 2012 . Aquests vídeos es van convertir en viral per la seva inesperada raresa i la imatge que transmetien de les celebritats en qüestió.

La raó per la qual aquests vídeos es tornen virals és perquè la gent els comparteix. Les persones gaudeixen veient les celebritats fent coses fora del comú, especialment si es veuen humiliants. Sovint, els usuaris de les xarxes socials comparteixen aquests vídeos perquè els resulten divertits, però també perquè volen compartir la xafarderia amb els seus amics.

Belén Esteban al programa Sálvame de telecinco

Tot i això, la viralització de vídeos de famosos fent el ridícul també té els seus desavantatges. Primer, cal recordar que aquestes celebritats són persones reals amb sentiments. Veure vídeos d’un mateix fent el ridícul pot ser humiliant i vergonyós, especialment si es tornen virals. A més, alguns d’aquests vídeos són editats o manipulats per semblar encara més ridículs del que són en realitat.

Un altre problema és que aquests vídeos sovint generen un assetjament virtual cap a les celebritats en qüestió. Els usuaris de les xarxes socials poden utilitzar aquests vídeos per ridiculitzar o insultar les celebritats, cosa que pot afectar negativament la seva reputació i autoestima.

En conclusió, la viralització de vídeos de famosos fent el ridícul pot ser divertida per a algunes persones, però també planteja preguntes ètiques sobre la privadesa i el respecte a les celebritats. En lloc de compartir aquests vídeos, hauríem de tractar de recordar que aquestes persones són éssers humans amb sentiments i evitar l’assetjament virtual. En lloc de ridiculitzar les celebritats, hauríem de tractar de fomentar l’empatia i el respecte pels altres a les xarxes socials. Viralitzar un vídeo d’un famós en una situació ridícula no és ètic en la majoria dels casos.

La viralització del contingut pot tenir un gran impacte a la societat i la cultura. Pot fer que un tema sigui més visible i discutit i pot ajudar a crear consciència sobre un problema social important. Per exemple, la viralització d’un vídeo sobre assetjament escolar pot ajudar a conscienciar aquest problema i fomentar la prevenció i el canvi.

Tot i això, també hi ha preocupacions ètiques relacionades amb la viralització del contingut. La difusió de contingut sense verificar pot ser perillosa i fins i tot causar mal a persones o grups vulnerables. La viralització de vídeos de persones fent el patètic o en situacions humiliants, com esmentat anteriorment, pot ser perjudicial per a la privadesa, la dignitat i l’autoestima de les persones involucrades.

A més, la viralització del contingut també pot contribuir a la propagació d’informació errònia i falsa, cosa que pot tenir greus conseqüències a la societat. És rellevant verificar la informació abans de compartir-la i evitar difondre contingut que pugui ser enganyós o perjudicial.

Els famosos també són éssers humans, i mereixen respecte i privadesa, encara que la seva fama els hagi exposat a una exposició pública més gran. Compartir un vídeo d’un famós en una situació humiliant o ridícula pot ser perjudicial per a la seva imatge i autoestima, i pot resultar en la difusió d’assetjament i odi cap a aquesta persona.

A més, és important recordar que moltes vegades aquests vídeos són editats o manipulats per fer-los més divertits o humiliants. En conseqüència, compartir un vídeo daquest tipus pot ser enganyós i poc ètic.

És considerable tenir en compte que l’ètica no es limita a la legalitat. Encara que un vídeo pugui ser legalment obtingut o compartit, això no vol dir que sigui ètic fer-ho. Cal reflexionar sobre com les nostres accions poden afectar altres persones, i actuar amb respecte i consideració envers elles.

En resum, compartir un vídeo d’un famós en una situació ridícula no és ètic en la majoria dels casos. Hem de respectar la privadesa i dignitat de les persones, fins i tot si són famosos, i evitar difondre continguts que puguin ser humiliants o perjudicials per a la seva imatge o benestar emocional.

WEBGRAFIA

Espla, D. (2022, 16 septiembre). ¿Cómo se hicieron virales los vídeos más vistos de Instagram? El Output

Diezminutos.es. (2022, 21 junio). Famosos que han sido víctimas de la filtración de sus vídeos íntimos. Diez Minutoshttps://www.diezminutos.es/famosos-corazon/g40357323/famosos-videos-sexuales/

Bloomberg. (2021, 14 enero). El joven que descubrió el secreto para viralizar videos en YouTube, se grabó contando hasta 100 mil y se hizo multimillonario. infobaehttps://www.infobae.com/america/tecno/2021/01/13/el-joven-que-descubrio-el-secreto-para-viralizar-videos-en-youtube-se-grabo-contando-hasta-100-mil-y-se-hizo-multimillonario/

Baroja, A. G., & Baroja, A. G. (2023, 7 enero). La devastación que genera la viralización de un vídeo sexual sin consentimiento. El Paíshttps://elpais.com/sociedad/2023-01-07/la-devastacion-que-genera-la-viralizacion-de-un-video-sexual-sin-consentimiento.html

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.